Medycyna »

14 kwietnia 2017 – 15:32 |

Jak wiadomo, każda z nas chce ładnie wyglądać szczególnie kiedy zbliża się lato. Wiadomo, że na plaże nikt nie pójdzie z nieogolonymi nogami. Każda z nas preferuje różne metody depilacji.
Najpopularniejszą depilacja jest depilacja maszynkami do …

Read the full story »
Kosmetyka

Wszystko, co dotyczy kosmetyków oraz pielęgnacji urody przy pomocy produktów kosmetycznych.

Medycyna

Zaawansowane tematy z medycyny: leczenie chorób lekarstwami, zabiegi i operacje lekarskie, a także sprzęt medyczny.

Sprzęt medyczny

Sprzęt rehabilitacyjny i ortopedyczny wspierający leczenie urazów i kontuzji, a także ułatwiający życie osobom niepełnosprawnym.

Suplementy diety

Wszelkie leki wydawane bez recepty, a także witaminy oraz ekstrakty z roślin mające poprawić zdrowie i samopoczucie.

Lekarstwa

Wszystko, co dotyczy leczenia przy pomocy leków wydawanych przez lekarza: od syropów po zaawansowane suplementacje i farmakologię.

Główna » Dieta i odchudzanie, Zdrowie

Jak obniżyć cholesterol?

Wysłane przez w 25 października 2014 – 00:00

Wysoki cholesterol to główna, chociaż niejedyna, przyczyna występowania chorób serca i naczyń krwionośnych. Dlatego osobom, które są zagrożone nabawianiem się miażdżycy lub nadciśnienia tętniczego polecana jest dieta na cholesterol pomagająca w jego obniżaniu. Jednak nie tylko sposób odżywiania ma wpływ na podwyższony poziom cholesterolu LDL we krwi. Innych przyczyn należy doszukiwać się w złych nawykach związanych z małą aktywnością fizyczną oraz paleniem tytoniu.

Dlatego aby zredukować poziom cholesterolu LDL w naszym organizmie do optymalnego poziomu 99mg/dL (decylitr) krwi, należy wprowadzić odpowiednie założenia zdrowego stylu życia. Jednym z nich jest systematyczne uprawianie sportu w formie ćwiczeń dotleniających, najlepiej na świeżym powietrzu. Należy odpowiednio zaplanować codzienne ćwiczenia, tak aby nie przeciążyć organizmu na samym początku. Warto zdecydować się na bieganie, zaczynając od krótkich dystansów aby móc codziennie podwyższać poprzeczkę.

Na pewno nie zaszkodzi rezygnacja z używania samochodu podczas robienia zakupów w pobliskim sklepie lub wchodzenie po schodach zamiast korzystania z windy. Sposób na aktywnie spędzany czas możemy dowolnie zmieniać  według naszych preferencji – jednego dnia może to być wizyta na basenie, drugiego ćwiczenia aerobowe. Ważnym jest systematyczność wykonywanej pracy.

Niezbędnym w ustrzeganiu się przed podwyższonym cholesterolem jest rzucenie palenia tytoniu. Jak pokazują badania, rzucenie papierosów nawet po długotrwałym paleniu tytoniu, w przeciągu kilku lat pozwala na obniżenie ryzyka wystąpienia miażdżycy do poziomu osoby, która nigdy nie paliła. Jeżeli chorujemy na nadwagę, istnieje duże prawdopodobieństwo jej współudział w podwyższaniu ryzyka zachorowania na choroby układu krwionośnego. Istotna rola należy również do tego jak skomponowana jest nasza dieta na cholesterol. Ważnym jest wybieranie złożonych węglowodanów, tłuszczy nienasyconych, czyli pochodzenia roślinnego oraz ograniczenie ilości spożywanych cukrów.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)

Zostaw komentarz!

Dodaj swój komentarz albo trackback ze swojej strony. Również możesz Comments Feed przez RSS.

Przestrzegaj netykiety, nie spamuj i dobrze się baw.

Możesz użyć tych tagów:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ten blog obsługuje Gravatary. Jeśli chcesz posiadać własnego, zarejestruj się na Gravatar.